آژانس طراحی کالراسپیس

آموزش های مفید گرافیک و طراحی سایت

آژانس طراحی کالراسپیس

آموزش های مفید گرافیک و طراحی سایت

درمان صافی کف پا

درمان:

درمان عارضه صافی کف پا در افراد مختلف بسته به سن و میزان صافی متفاوت خواهد بود اما در کل درمان این عارضه به دو صورت درمان جراحی و غیر جراحی صورت میگیرد.

درمان غیر جراحی:

درمان غیر جراحی این عارضه در کودکان بسیار موثر بوده و تا زمان بسته نشدن صفحات رشد میتواند به صورت قطعی شرایط عارضه را بهبود ببخشد. در این روش بسته به سن و شدت عارضه متخصصان ارتز و پروتز کفش، کفی و یا صندل مختلف را تجویز کرده و به صورت اختصاصی برای بیمار میسازند. استفاده روزانه ۸ ساعت از این ارتز ها (لینک به پیج ارتز چیست) توصیه شده است. نیاز است که بیمار به صورت دوره ای تحت معاینه قرار گرفته و پیشرفت درمان مورد ارزیابی قرار میگیرد.
درمان غیر جراحی عملا در افراد بالای ۱۳ سال قطعی نخواهد بود پس اگر به صافی کف پای کودکتان مشکوک خستید حتما به پزشک مراجعه کنید.

درمان جراحی:

درمان جراحی صافی کف پا به ندرت اتفاق می افتد.
افراد با صافی کف پای بسیار شدید محدود کننده که اغلب از نوع ریجید این عارضه میباشد میتوانند گزینه جراحی این عارضه باشند.
پس از جراحی افراد دوباره باید از کفی و کفش ارتوپدی استفاده کنند و به صورت دوره ای چک آپ شوند.

عوارض:

عوارض این عارضه با توجه به شدت عارضه، قدرت عضلات بیمار، سن بیمار، وزن بیمار و … متفاوت خواهد بود اما
خستگی زودرس، درد کف پا و قوس پا، درد ساق پا، درد مچ پا، ساییدگی مفاصل انگشت شست، ساییدگی مچ پا، درد زانو، ساییدگی زانو، کمردرد و قوز کمر، تغییر شکل مچ و زانو ها و … از عوارض صافی کف پای بدون درمان میباشند.

بزرگسالان برای صافی کف پا چکار کنند؟

همان گونه که در تیتر های قبل ذکر کردیم کودمان زیر ۱۳ سال به درمان قطعی غیر جراحی صافی بسیار نزدیک اند و اما بزرگسالان میز میتوانند با استفاده از ارتز های این عارضه (کفش، کفی و صندل ارتوپدی) از شر عوارض صافی کف پا مانند ساییدگی زانو، درد کف پا، خستگی زودرس، کمردرد و تمامی مواردی که قبلا ذکر شد در امان بمانند.

کلینیک ارتوپدی فنی فرا_مرز


https://www.faramarzclinic.com/2022/08/23/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B5%D8%A7%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D9%81-%D9%BE%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2/

مرز هایتان را جابجا کنید…

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد