آژانس طراحی کالراسپیس

آموزش های مفید گرافیک و طراحی سایت

آژانس طراحی کالراسپیس

آموزش های مفید گرافیک و طراحی سایت

درمان پای پرانتزی

درمان پای پرانتزی

پلن درمانی شما کاملا به علت بروز عارضه، شدت آن و سن شما وابسته است. به عنوان مثال اگر راشیتیسم باعث پرانتزی شدن زانوی شما باشد، پزشک احتمالاً مکمل های ویتامین D و کلسیم را برای کمک به ترمیم سطح استخوانی شما تجویز خواهد کرد.شدت عارضه نیز فاکتوری است که در انتخاب پلن درمانی شما دخیل است. اغلب زانوهای پرانتزی به درمان های غیر جراحی مثل پوشیدن بریس ها یا صندل و کفی های مخصوص ارتوپدی جواب مثبت میدهند. جراحی آخرین راه حل است و اغلب برای موارد بسیار شدید استفاده میشود.سن نیز فاکتور تایین کننده ایست. در کل مشکلات ارتوپدی که در سنین کودکی تشخیص داده شوند به درمان های غیر جراحی پاسخ بسیار بهتر و زودتری میدهند. کودکان و نوجوانان گاها با پوشیدن کفی و کفش مخصوص و در مدت محدود دو تا سه ساله به زندگی عادی برمیگردند. در موارد شدیدی که در کودکی تشخیص داده شوند نیز روش های جراحی بیشتری در دسترس خواهد بود که دارای عوارض کمتر و درصد موفقیت بالاتری هستند.

بزرگسالان نیز اغلب با پوشیدن کفش و کفی های مخصوص ارتوپدی، زانوبند های اختصاصی سه بعدی این عارضه به خوبی به جواب دلخواه خود میرسند اما طول درمان ممکن است از زمان کودکی بسیار بیشتر باشد که خود دلیلی بر اهمیت چندباره غربالگری کودکان از تایم مدرسه و حتی قبل از آن است.

 

عمل جراحی

عمل جراحی آخرین راه حل برای درمان پای پرانتزی است. این جراحی که انواع مختلفی را شامل میشود، اغلب در افراد با پای پرانتزی بسیار شدید به همراه درد که راه رفتن آنها را تحت تاثیر قرار داده انجام میشود.

تبعات عدم درمان زانوی پرانتزی

ابتدایی ترین موردی که عدم درمان زانوی پرانتزی به همراه دارد، درد زانو پس از راه رفتن و ایستادن های طولانی است. اگرچه کودکان به دلیل درک کمی که از بدن خود دارند، از درد شکایتی نخواهند داشت. بد راه رفتن بیمار منجر به کج شدن کفش ها و فشار بر مفصل مچ و لگن میگردد. عدم درمان این عارضه به نامتقارن کردن نیروی وارده به سطح مفصل، موجب آرتروز زودترس مفاصل زانو و ساییدگی آنها میگردد.

 

خدمات ما

ما در کلینیک ارتوپدی فنی فرا_مرز به صورت تخصصی به درمان عارضه پای پرانتزی و درمان صافی کف پا میپردازیم. ما با استفاده از کادر متخصص و تکنولوژِی اسکن و پرینت سه بعدی پس از معاینه و اسکن کامل بدن شما و انتخاب روش درمانی مناسب، قادر به ساخت انواع زانوبند های مخصوص، صندل های درمانی، کفی های سه بعدی و… هستیم.


https://www.faramarzclinic.com/2022/08/23/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%88%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد